Politieke benoemingen

Politieke benoemingen zijn een vorm van corruptie. Het is erg om te moeten vaststellen dat men dit niet meer beseft. Dit laatste noemt men normvervaging.

De regering besteedt momenteel zeer veel tijd aan het verdelen van 16 topfuncties. Zoals we in het verleden hebben kunnen vaststellen gaat het stuk voor stuk over juweeltjes van bedrijven waar we als Belg fier mogen over zijn en die de burgers steeds voorop hebben geplaatst…. En dit omdat deze in het verleden ook reeds door de vriendjes bestuurd werden. Het gaat namelijk om:

  • Belgacom
  • NMBS
  • bpost
  • Infrabel
  • Brussels Airport
  • Belgocontrol
  • Belgaprocess
  • Fluxys
  • Nationale Loterij
  • Rijksdienst voor pensioenen

Etienne Schouppe, als typevoorbeeld, maakt het meeste kans om voorzitter van de raad van bestuur te worden bij Belgacom. Vandaag 69 jaar en 7 maanden oud. Van 1987 tot 2002 was hij gedelegeerd bestuurder bij de NMBS en in 2003 nog een jaar voorzitter van dochterbedrijf ABX.

“Bij zijn vertrek kreeg hij bovenop zijn jaarloon van €750.000 nog een gouden handdruk van €2 miljoen. Na zijn vertrek liet hij de NMBS achter met een schuldenput van 1.8 miljard euro.” bron Wikipedia

Nu kan hij bij Belgacom 5000 EUR opstrijken per vergadering van de raad.

Waarom blijft men in België toch steeds in datzelfde kringetje draaien? Denkt men nu echt dat er geen intelligente jongere mensen zijn, die dit voor een normaal loon beter kunnen doen?

Ziet de overheid nu echt de besparingsmogelijkheden niet? Hoe blind kan je zijn?

Wat moeten wij als burger nog doen om deze waanzin tegen te houden? Ik ben alvast gestart met een Blog. Vroeger deed ik rond deze tijd leukere zaken. Ik vind het alvast mijn burgerplicht om via deze weg mijn ongenoegen te uiten. Ik vrees echter dat dit onvoldoende zal zijn om het tij te doen keren.

Ik heb ook uw hulp nodig om dit zo breed mogelijk kenbaar te maken. Tweet en FB blogs zoals deze zoveel mogelijk door. Niet voor mijn schoon ogen maar wel om te sensibiliseren met als doel de toekomst veilig te stellen. Dit is althans mijn motivatie en met dat doel voor ogen kan ik aan mijn gezin en mezelf momenteel verantwoorden dat we iets minder tijd samen doorbrengen.

Interessante lectuur van Ph. Van den Abeele

Geef een reactie

